Uitgeklede AOV moet ZZP'er lokken

maandag, 2 maart 2009

Aanbieders van arbeidsongeschiktheidsverzekeringen voor ZZP'ers proberen hen niet alleen te lokken met kortingen, maar ook door het introduceren van een nieuwe generatie AOV's.

Nadat de Wet Arbeidsongeschiktheid Zelfstandigen in 2004 werd afgeschaft, waren zelfstandig ondernemers genoodzaakt om zich individueel te verzekeren tegen arbeidsongeschiktheidsrisico. Dit leidde tot een forse stijging van de totale betaalde bruto premie naar ruim 1,9 miljard euro in 2005. Inmiddels is het aantal zelfstandig ondernemers doorgegroeid naar een miljoen, waarvan volgens MoneyView nog niet eens de helft een arbeidsongeschiktheidsverzekering heeft.

Om dit marktpotentieel te benutten, concurreren de aanbieders heftig op prijs én introduceren ze een nieuwe generatie AOV verzekeringen, namelijk producten die een beperktere dekking kennen dan de ‘traditionele' AOV's. Hierbij vallen er op hoofdlijnen drie nieuwe productsoorten te onderkennen:

- Een AOV die alleen een uitkering geeft als arbeidsongeschiktheid optreedt naar aanleiding van een ongeval;-
- Een AOV die in alle gevallen van arbeidsongeschiktheid een uitkering geeft, maar met een beperkte uitkeringsduur;
- Een AOV die alleen een uitkering geeft als zich een bepaalde ziekte of aandoening openbaart.

Met deze nieuwe generatie ‘uitgeklede' producten proberen aanbieders de altijd relatief hoge premies van de volledige arbeidsongeschiktheidsdekkingen beter toegankelijk te maken voor startende ondernemers, die vaak aanhikken tegen deze hoge premies voor de volledige dekking.

Naast de nieuwe generatie AOV's werken steeds meer verzekeraars met al dan niet tijdelijke kortingen op hun bestaande tarief om in de scherpe concurrentie de slag niet te missen. (MoneyView)

Laagste Provisie biedt u AOV's voor ZZP'er van diverse aanbieders tegen extra lage premie (tot 30%) doordat wij de provisie uit het product verwijderen. Vraag hier u vergelijk premie AOV ZZP 'er met de laagste provisie.

« Terug naar nieuwsoverzicht