Tele-acceptatie gezondheidsverklaring
dinsdag, 9 maart 2010Sommige verzekeraars beoordelen naar aanleiding van het aanvraagformulier en de gezondheidsverklaring of u in aanmerking komt voor de verzekering (dit noemen wij het acceptatieproces). Normaal gesproken maakt soms een keuring onderdeel uit van dit proces.
Bij tele-acceptatie vraagt een team van deskundigen door op de antwoorden die u heeft gegeven op het aanvraagformulier en de gezondheidsverklaring. Dit gebeurt in een telefonisch vraaggesprek.
Wat zijn de voordelen van tele-acceptatie?
Als de verzekeraar gebruikt maakt van tele-acceptatie bent u maar een half uur van uw tijd kwijt (tenzij zij op basis van het gesprek besluiten dat u alsnog een medisch onderzoek moet ondergaan). Op deze manier verloopt het acceptatieproces een stuk efficiënter en sneller. En zo weet u sneller of de verzekeraar uw aanvraag accepteert.
Een voorbeeld van tele-acceptatie:
Reaal AOV met tele-acceptatie